måndag 19 oktober 2009

Funktionsbeskrivning

Spenderade hela söndagen med att beskriva en kull valpar från kennel Elgentorpet. Valpar på 6,5 månader som visade sina inneboende egenskaper vad gäller en spaniels funktion. Det var även med några valpar från kennel Account dessa var 8 månader. Totalt blev det 9 hundar som jag beskrev, Eva Wiklund kennel Hot Feet gjorde den andra halvan för hon var testledare. Det blev en underbar dag, med solen som tittade fram efter morgonens frost. Glada positiva valpar som spred så mycket energi och livsglädje omkring sig är helt underbart att få se och beskriva.
Jag och Veronica Forsberg kennel Lost'n Found, planerar att beskriva hennes första kull och min O-kull tillsammans på vårkanten 2010, då skall vi även försöka att få till MH(mentalbeskrivning)samma helg. Funktion och mentalitet är honnörsord för mig som uppfödare och för att veta hur resultatet blir i varje kombination så måste jag testa/beskriva mina valpar. Att alla mina avelsdjur är testade på olika tester/prov/tävlingar är en självklarhet för mig, de måste hålla en hög standard för att få lämna valpar med prefixet Mountjoy.


Från vänster: Eva Wiklund i kepsen, Christina Filén kennel Account och Jag själv i roliga mössan.


Elgentorpets Mixed in Minds " Vanja" med Susanne Norman kennel Elgentorpet och Eva Wiklund i startposition.


Elgentorpetvalp i full action



Christina Filén, Eva Wiklund och spännande fågel tycker Accountvalpen



Accountvalp med fina dummyn

Inga kommentarer: