söndag 22 november 2009

Valpkurs O-kullen

Idag var det avslutning för O-kullens valpkurs. Valpkurserna som jag anordnar för mina valpköpare är på 5 tillfällen och med en månads mellanrum. Men för O-kullen har det dragit ut på tiden för det kom sommarsemestrar och dessutom en skada på en av valpköparna som fördröjde det hela. För egenligen skulle vi ha träffats vid 3,4,5,6 och 7 månader, men de hann bli 9 månader istället. Vi går igenom allt man behöver för att uppfostra sin valp till en lydig och lyhörd kompis och dessutom går jag igenom alla moment som ingår i Grundkurs-1 och sedan blev det en gång ute i spårskogen med indtroduktion av viltspår för både hundar och valpköpare. En viltspårdag till kommer jag att försöka att anordna trots att valpkursen är slut.

Vi hade enorm tur med vädret idag för det var ljust och inget regn, så vi kunde vara utomhus. Jag såg att det hade tränats intensivt från förra kurstillfället, hundarna hade gått framåt jättefint. Lilla "Persson" fick följa med, vilket han tyckte var mycket spännande. Och när vi hade tränat färdigt så var det dags för hopp och lek och alla hundarna fick busa, leka och umgås som de själva ville och de var så snälla med "Persson".

Nästa mål för O-kullen blir till våren, när jag planerar en helg med både Funktionsbeskrivning och Mentalbeskrivning(MH) och alla skall komma till start på viltspårprov.


Från vänster: "Tuva", "Elin", "Ossian", "Persson", "Ronja" och "Ozzie"


"Persson" (Mountjoy Pearly Persson)



"Ossian" (Mountjoy Obligated Ossian)


"Ozzie" (Mountjoy Officious Ozzie)




"Ronja" en valp från kennel Account som har hoppat in på vår kurs.

Inga kommentarer: