lördag 10 april 2010

Ozzie & Ossian höftledsröntgade.

Jag var iväg med "Ozzie" (Mountjoy Officious Ozzie) & "Ossian" (Mountjoy Oblivious Ossian) till veterinären för deras höftledsröntgen. Och igår fick jag resultatet. Båda hade A på sin höfter. Ojojoj vad glad jag blev att båda två hade så bra resultat. Nu väntar vi på svar från Finska Kennelklubben angående Oswalds (Mountjoy Ogle Oswald) resultat! Sedan är det "Lava" (Mountjoy Optimistic Olivia) som står på tur att röntga sig. Däremot vet jag ingenting om "Olga" (Mountjoy Obligated Olga) som bor i Danmark är röntgad eller inte.

Sedan är det dags för O-kullen att bli funktionsbeskriva & mentalbeskrivna under maj månad och det skall bli mycket intressant och spännande att se hur de reagerar på alla spännande test som de skall genomgå. Det är samtidgt så roligt kul att träffa alla valparna. Ett mycket försenat Grattis på 1-årsdagen utbringar jag nu till O-kullen som blev 1-år den 10 februari 2010.








"Ozzie" till vänster & "Ossian" till höger

Inga kommentarer: