onsdag 22 september 2010

Vattenprov Adelsö!

Idag var det så dags för Springer Östras vattenprov på Adelsö. Eva Wiklund hade fixat allt på bästa sätt. STORT TACK Eva! Det var 31 starter anmälda men några föll bort på grund av löp och jobb. Men till slut blev det 28 starter. Solen sken och det var behagligt varmt och stämningen var på topp. Pirrigt och nervöst, ja men trivsamt. Som vanligt ledsagade vår domare Bert Johansson oss lugnt och tryggt genom även detta prov. Stort Tack till Bert och till vår eminenta kommissarie Siw Persson (kennel Fairley Hill's) som skrev och höll ordning och reda på oss och alla protokoll mm. Stort tack till Peter Christenssen som med sedvanligt lugn var vår provledare och kastade alla fåglar. Stort tack till vår skytt.

Startnummer 1 var "Peggy" (Mountjoy Painted Peggy) som lugnt och fint gjorde allt rätt och blev godkänd på enkelt vattenprov.
Startnummer 11 var "Ossian" (Mountjoy Oblivious Ossian) som var supertaggad, han simmade ut och nosade länge och väl på anden och bestämde sig sedan för att -nääää den fågeln vill jag inte ta- till slut fick jag honom att ta med sig fågeln in till land. Men vi blev självklart INTE godkända. Jag visste att avlämningen är vår svaga punkt, men att han skulle nobba fågeln, det var var jag inte beredd på, när vi har tränat har han hämtat in vad jag än har kastat! Hem och träna och så återkommer vi nästa år. Mattes bebis behöver lite tid att mogna och framförallt får jag ta på mig att jag har tränat på tok för lite.
Startnummer 18 var "Elin" (Mountjoy Nimble Nina) och hon simmade lugnt och fint ut, fick ett värdelöst grepp om andens huvud, men lämnade av i hand med en mycket stolt hållning, trots att anden släpade i marken.
Sedan hade hon även startnummer 19 eller startnummer 1 bland Vattenprovet. Denna gång fick hon ett bra grepp och lämnade av fint i handen. Godkänd även på Vattenprovet!
STORT STORT GRATTIS till alla som blev Godkända.

Godkända Enkelt Vattenprov: Sittande från vänster: High Phesant's Black And White, "Bettan" (Hoffedalens Bettan), "Peppsie" (Accounts Opportunity), "Peggy" & "Elin", "Kompis" (Elgentorpets Golden Hit) & Domaren Bert Johansson som står.


Godkända Vattenprov: Sittande från vänster: "Peppsie", "Bozze" (Hoffedalens Bozze), "Elin", "Albin" (Rowntree Valuable Issue), "Maja" (Accounts Only You).

Inga kommentarer: