fredag 8 juli 2011

Debut i Rallylydnad!

Idag har vi debuterat i Rallylydnad. Dagen började med att jag jobbade till 15.00 sedan kom Christel & Felicia Andrée och hämtade mig på jobbet. avfärd mot Uppsala och en kvällstävling i nybörjarklass. Underbart skönt väder och härlig samvaro med Meta Lönnberg med Norwichterriern Lilla My & Border Collien Azzta, Yvonne Kekkonen med sin västgötaspets Kotten och Christel & Felicia.

Jag var jättenervös och klockan 18.15 var det banvandring och domaren förklarade banan för oss. Jag hade startnummer 8 med "Peggy" (Mountjoy Painted Peggy) och startnummer 23 med "Elin" (SEVCH LP2 Mountjoy Nimble Nina). Koncentrationen var på topp med "Peggy" lite sämre med "Elin" för då var jag så trött. Båda blev godkända trots mina misstag och min orutin. "Peggy" fick 87 poäng och "Elin" fick 81 poängav 100 möjliga. Man måsta ha minst 70 poäng för att bli godkänd. Nu behöver vi ha två godkända resultat till för att bli uppflyttade till nästa klass och då får vi dessutom ett Rallylydnadsdiplom.


Jag kan verkligen rekommendera Rallylydnad, en kul aktivitet som uppmuntrar kontakt, glädje och samarbete mellan hund och förare. Man får visa och peka, man får tala och uppmuntra sin hund under banans gång. Dessutom får man ha koppel på hunden i nybörjarklassen! Så anmäl er till en Rallylydnadskurs och ha kul med din hund.

STORT STORT TACK till Felicia som tog bilderna, Christel som körde mig till tävlingen (min bil är kaputt!!). STORT STORT GRATTIS till Meta & "Lilla My" (Emmalundas Lilla My) till deras andra Godkända resultat.


En mycket glad matte med sina underbart duktiga flickor som båda två blev Godkända i sin debut! "Peggy" till vänster och "Elin" till höger!

Inga kommentarer: