söndag 28 augusti 2011

Grundprov & Rallylydnad mm.

Vet inte var jag skall börja! Underbara resultat från alla håll! Jag har tillbringat en underbar dag på Skånelaholm. Vädret var emellanåt lite blött men vad gjorde det, när jag fick se så många duktiga hundar. Tack alla som var där för en jättetrevlig dag.
"Perry" (SEVCH Mountjoy Particoloured Perry) och Elin Söderlind fortsätter att gå från klarhet till klarhet. De blev godkända idag och det var deras debut på Grundprov för båda två. En verkligt storstilad debut. STORT STORT GRATTIS Elin & "Perry" ni är så himla duktiga!
"Ossian" (LP1 Mountjoy Oblivious Ossian) och Christel Andreé var en ynka poäng från att bli godkända. Det fick höga poäng på allt annat utom att han blev sååå ivrig att hämta fågeln att han lyssnade inte på pipan och då blev det 1 på stadgan! Han jobbade jättefint och Christel var superduktig i sin debut. Nästa gång tar ni det!
"Elin" (SEVCH LP2 RLDN Mountjoy Nimble Nina) blev också godkänd.
"Peggy" (RLDN Mountjoy Painted Peggy) började bra, men första apporten hamnade helt fel. Hon förstod inte att hon skulle apportera överhuvudtaget och ju mer jag försökte få henne att förstå desto mer förvirrad blev hon! Och till slut såg hon helt uppgiven ut och då bröt jag. Måste erkänna att jag blir irriterad på mig själv, detta var helt mitt fel. Jag har tränat alldeles för lite. Men nu skall jag ändra på det! Man måste leva som man lär:-)

Från vänster: Veronica Forsberg med "Peppsi" & "Zingo", Elin Söderlind med "Perry", Jag med "Elin" och Pia Jensen med "Helmer" Bakom står vår excellenta skytt Kent Wennersten. Domaren Eva Widen var en klippa av lugn, som gav tips och råd. STORT TACK Eva du är enormt generös med din stora kunskap i ämnet jakt med spaniel. Härligt vackra rosetter till alla som blev godkända på Grundprovet, det uppskattar vi!



"Sunny" (Mountjoy Qatchy Qloudy) och Åsa Nybäck-Nakell startade på Rallylydnad för första gången idag. De blev godkända med 79 poäng i Nybörjarklass. Så här skriver Åsa: Sunny är jätteduktig men jag gjorde ett idiotfel, missade en kon i slalom-vet inte hur det kom sig , så vi fick 10 p avdrag och slutade på 79 p. Annars skulle det ha blivit 89 så jag var urnöjd. Nu anmäler jag mig till nästa nybörjar klass tävling omgående. STORT STORT GRATTIS Åsa & "Sunny" till en jättefin debut! Vilken vecka - MH med känd mental status, 1:a pris i ÖKL viltspår och Godkänd i Rallylydnad. Ni är verkligen ett toppenteam!

"Puma" - "Perrys" mamma & "Sunnys" mormor - (SVECH LP1 Hi-Design's Puma Limited Edition) och Karin Norrby har tagit CERT & BIR på utställning igår! STORT STORT GRATTIS Karin och "Puma" ! Kennel Hi-Design's fick dessutom CERT & 3:a BTKL med "Stella" ( Hi-Design's Magic Jelly Bean) STORT GRATTIS Tania Jarlstam!

Inga kommentarer: