söndag 7 augusti 2011

Rally & Utställning!


Idag var vi iväg till Vallentuna flygfält och där var det både Utställning & Rallylydnad på samma plats! På morgonen startade jag med "Peggy" (RLDN Mountjoy Painted Peggy) & "Elin" (SEVCH LP2 RLDN Mountjoy Nimble Nina) i Nybörjarklass Rallylydnad. Jag hade svårt att koncentrera mig, det duggregnade, jag ville hinna färdigt innan det vara dags att ställa ut de andra hundarna. Men trots att jag gjorde flera misstag så fick båda två godkänt och i och med detta så fick båda mina duktiga flickor Rallylydnadsdiplom i Nybörjarklass och nu kan de titulera sig RLDN! Jag måste erkänna att jag är mycket glad och stolt över hundarnas nya titel.

Sedan var det full fart till utställningsringen och nu hade Åsa Nybäck-Nakell med "Sunny" (Mountjoy Qatchy Qloudy) mött upp i vårt tält. Camilla Jannesson mötte också upp nu, trött och sliten efter att ha åkt Gotlandsfärjan under natten med ankomst i Nynäshamn vid 7 på morgonen. Och nu började det att regna ordentligt.


Först ut var "Svea" (Hornötorpets Chocolate Dream) i valpklass 6-9 månader. Hon visade sig fint och blev 2:a.


"Sunny" startade i unghundsklass och fick Excellent och vann sin klass. Domaren stod länge och funderade om hon skulle ha CK, men bestämde sig till slut för att hon måste växa till sig lite. "Sunny" är en dotter till "Tuva"


"Tuva" (SEVCH Hi-Design's Special Edition) fick Excellent och blev 3:a i sin klass.
Jag är mycket mycket glad och nöjd med dagen, trots det otroliga regnande, allt och jag menar allt blev blött så det rann och droppade om grejorna när vi packade ihop, tält, burar, fällar, stolar mm. STORT TACK till Camilla som visade alla tre idag och STORT TACK till Åsa som kom med "Sunny". Tyvärr kunde vi inte ta några bilder idag på grund av regnet.

Inga kommentarer: