onsdag 7 december 2011

Lite om Jasmine

"Jasmine" (SEVCH LP1 Cloette's Passion For Pleasure) ägs av min goda vän Helen Lindstedt. Jag har fått förmånen att få låna henne för en kull valpar.  Jasmine är parad och valpar väntas i början av februari. Med leverans i April. Jasmine är positiv och energisk med stor följsamhet.  Hon simmar och badar med stor lust och fin teknink. Hon har stor apportlust och hon apporterar det mesta, apportbock och metallapport i lydnaden, dummys och vilt i jakten. Hon har fin fart och stil på fältet och håller bra kontakt med sin förare, men Helen har inget intresse för jakten så där kommer Jasmine inte få några meriter. Hon är spårnoga och uthållig. Utan problem tog hon sina tre 1:a pris i öppen klass viltspårprov och är Svensk Viltspårchampion. Helen har inte hunnit träna Jasmine så mycket i lydnad eftersom   hennes andra hund har utbildats till Vårdhund och tävlar klass 3 i lydnad. Trots detta har Jasmine tagit tre 1:a pris i lydnad klass 1 och har därmed erövrat Lydnadsdiplom 1. Hon tränas för start i klass 2 och målet är att komma till elitklassen.
Jasmine gjorde ett bra MH med plus för lekfullhet, socialitet och nyfikenhet/orädsla. Hon  är okomplicerad och vänlig, social och nyfiken. Jag förväntar mig valpar med stor social kompetens både vad gäller människor och hundar.  Arbetsvilliga och lättlärda. Följsamma och nyfikna. Båda förädrarna har god exteriör och det finns en mängd utställningschampions i deras härstamning. Så jag förväntar mig valpar med en rastypisk och bra exteriör. Det kan bli både brun/vita och svart/vita valpar i denna kombination.




1 kommentar:

solveig sa...

Roligt att läsa om dina hundar , du skriver så trevligt och personligt.