söndag 17 juni 2012

Peggy gör debut på lydnadsplanen.

Uppstigning 05.30 och avresa 06:30 mot Årsta Slott och lydnadstävling i klass 1. Det började regna när vi gick till bilen. Sedan regnade det och sedan spöregnade det! Allt blev blött. Såklart glömde jag mina regnbyxor hemma så det tog mindre än 5 minuter så var mina byxor blöta. Regnjackan höll mig torr rätt länge, men på något vis så kryper vattnet in överallt.
"Peggy" & "Perry"
Nog om vädret. "Peggy" (SEVCH RLDN RLDF Mountjoy Painted Peggy) brydde sig inte att det var blött. Hon var lika go och glad som alltid. Idag var hon mycket mer fokuserad på sin uppgift. Jag gick ut med inställningen att detta var en träningstävling för jag vet att hon behöver mer träning och befästa momenten. Jag ville att hon skulle få med sig en bra känsla till nästa tävling och därför lade jag på en hel del dubbelkommandon som hjälp och stöd. Det var ett år sedan som vi tränade lydnad och sedan rivstartade vi för 3 veckor sedan när jag anmälde oss till tävling. Så jag är enormt nöjd med hennes debut. Vi fick 157 poäng, ynka 3 poäng från ett 1:a pris! Men kanske kan vi nå hela vägen fram nästa gång. Målet är att vi ska få LP1 precis som kullbror "Perry" (SEVCH LP1 Mountjoy Particoloured Perry) ägare/förare Elin Söderlind

Inga kommentarer: