söndag 13 april 2014

En fantastisk helg!

Denna helg har varit helt fantastisk! Det började i lördags då jag åkte iväg till Bro-Håbo BK för Avancerad Rallylydnad med "Ruth", "Elin" & "Peggy". När jag satt och väntade på mina starter så ringde telefonen. Det var Åsa Nybäck-Nakell som hade varit på Lydnadsprov med "Sunny" och det hade gått mycket bra. Efter Rallytävlingen åkte jag och hämtade Camilla Jannesson, "Perry"  & "Dextra" för vidare färd till Sundsvall och utställning på söndagen. Nedan ser du de underbara resultaten.
Åsa Nybäck-Nakell och "Sunny" (SEVCH RLDN RLDF LP1 Mountjoy Qatchy Qloudy) startade i Lydnadsprov klass 1 på Skultuna BK. 179,5 poäng och ett 1:a pris. Med 10 poäng på helheten! Detta var deras tredje 1:a pris och nu fick de sitt mycket efterlängtade LP1. STORT STORT GRATTIS Åsa och Sunny. Jag är så glad och stolt över er prestation. Och att du inte har gett upp fast det har varit lite motigt.
"Peggy" (SEVCH LP1 LP2 RLDN RLDF Mountjoy Painted Peggy) & "Elin" (SEVCH LP2 RLDN RLDF Mountjoy Nimble Nina) blev båda två godkända i Rallylydnadens Avancerade klass. "Ruth" (RLDN RLDF Mountjoy Rebellious Ruth) var helt yster och snurrig så hon blev inte godkänd!
"Perry" (SEVCH LP1 Mountjoy Particoloured Perry) ägare Elin Söderlind. Han blev 2:a Bästa Hanshundsklass med CERT! Detta är "Perrys" andra CERT! STORT GRATTIS Elin & Perry. Stort Tack Camilla Jannesson som visade honom helt fantastiskt fint idag.
"Peggy" (SEVCH LP1 LP2 RLDN RLDF Mountjoy Painted Peggy) 4:a Bästa tiklass med ResCert. Stort Tack Camilla Jannesson för en fantastisk runda i ringen. Ni glänste tillsammans. Det vackra utställningskopplet var verkligen grädde på moset.
"Dextra" (High Score I Saw The Sign) ägare Monika Jansson & Elin Söderlind. "Dextra" debuterade idag i officiell klass. Hon fick Excellent i en mycket fin juniorklass.Tack Ann-Sofie & Susanne Öhman för denna pärla. Även Dextra visade sig jättefint i ringen med Camilla.
Kullsyskonen "Peggy" & "Perry" från P-kullen med sina fina rosetter! Tack Camilla för de urfina bilderna, trevligt ressällskap och att du vill hjälpa mig att visa mina hundar. Du gör det så mycket bättre än mig!

Inga kommentarer: