söndag 10 augusti 2014

Ruth spårprov!

Igår gick jag och "Ruth" ett spårprov. Hon gjorde ett mycket bra spår. I spårkärnan och mycket målmedveten genom hela spåret. Fick en ringning i en vinkel efter ca halva spåret, där det går mycket vilt och det var otroligt tät markvetgetation, jag såg inte Ruth alls utan såg bara var det vajade i vegetationen och var linan gick ner. Är jättestolt att hon gick så fint trots värmen och den mycket täta, buskiga, steniga och kuperade spåret. Jag hade svårt att hålla balansen och se var jag kunde sätta fötterna. Ruth stannade flera gånger och tittade på mig när jag kom på efterkälken, sedan satte hon när nosen och fortsatte så fort hon märkte att jag var med på spåret igen. Resultatet blev ett 1:a pris! Detta var vårt andra 1:a pris i öppen klass viltspår och nu ska vi snart satsa på nästa spår som kan göra att hon blir Svensk Viltspårchampion.
"Ruth"  (RLDN RLDF RLDA Mountjoy Rebellious Ruth)

"Ruth" 

Inga kommentarer: