söndag 23 november 2014

En dröm har gått i uppfyllelse!

Idag är en av mina lyckligaste dagar, en dröm har gått i uppfyllelse! Min älskade hund, min kamrat i vått och torrt har idag blivit SEU(u)CH! "Peggy" kan nu titulera sig SEU(u)CH SEVCH LP1 LP2 RLDN RLDF RLDA Mountjoy Painted Peggy! 

Jag måste rikta ett enormt STORT TACK till Camilla Jannesson som har peppat, stöttat, varit min färdkamrat och dessutom visat "Peggy" så utomordentligt fint och professionellt de sista åren. Utan din hjälp hade det aldrig gått, därför känns det extra kul att du fick visa henne till championatet på SSRKs dubbelutställning i Åre i helgen. Två CERT på två dagar helt enormt, dessutom BIR-jaktmeriterad båda dagarna och BIS-2 jaktmeriterad. Jag är helt förstummad. Det är UNDERBART! Tack även till Isabell som har ställt upp i vått och torrt under året och hjälp mig med en massa olika saker och som var med på denna resa. Tack till er båda för alla fina bilder ni tar på mina hundar och alla annan hjälp jag har av er. Jag är i sanning en rik människa som har så fina vänner. 

STORT TACK till Karin Norrby kennel Hi-Design's som så generöst lånade ut "Puma" (SEVCH LP1 Hi-Design's Puma Limited Edition) till mig så jag fick denna fantastiska hund!

Jag är så omåttligt stolt över min prinsessa som i sanning är en Dual Purpose springer.
Hon är nu Utställnings och Viltspårchampion, har Lydnadsdiplom i klass 1 och 2, Rallylydnadsdiplom i Nybörjar, Fortsättning och Avancerad klass, Upplyttad till Lägre spår inom bruks, Godkänd på Nybörjarprov B, Nybörjarvatten och Vattenprov. Dessutom BIS-1 på Östra Cup  2010 & 2014 och BIS-1 på Östgöta Springer Cup 2014. 
Nu spänner vi bågen inför 2015 och hoppas på Mästartitel i Rallylydnad. Lydnadsdiplom i klass 3 och Uppflyttning till Högre spår. Vi får se hur det går, men man måste satsa högt.





2 kommentarer:

Arlo sa...

Grattis igen till vackra Peggy och dig! Har hon haft valpkull? Annars är det väl dags för det kanske? Så hon får föra sina talanger vidare..

Anonym sa...

Fina Peggy!! Stort stort grattis till er alla igen! Vilken helg och vilka fina resultat för alla hundar och vilka tjejer!! Härligt att se en sådan fin allroundspringer:))