måndag 15 december 2014

Bilbo Svensk Juniorvinnare!

I helgen har det varit Sveriges största hundevenemang, Stockholm Hundmässa. Det är även avslutningen på årets hundutställningar. Camilla Jannesson tog hand om "Bilbo" och "Peggy" och ställde ut dem då jag jobbade hela helgen. 

Först ut var "Bilbo" (RLDN SE JV-14 Mountjoy Scallywag Sam) som startade i juniorklass hanar och han vann sin klass. Då fick han en ny fin titel, Svensk Juniorvinnare 2014 eller SE JV-14 som den heter i förkortning. Han blev även kvalificerad till att deltaga på världens största och mest prestigefyllda utställning i England som heter Crufts. Jag är helt omtumlad av denna fantastiska möjlighet att kunna deltaga på Crufts! Kanske är det enda gången jag får denna möjlighet. Man måste bli nominerad för att kunna deltaga och det finns inte så många möjligheter för en Svensk att kunna göra det! Jag är så stolt över min gosse. Jag trodde inte att vi hade en chans för det var så många vackra juniorhanar i "Bilbos" klass. 

Nästa hund som Camilla visade var "Kino" (SEVCH Mountjoy Scurry Simon) äg. Magnhild Löfstedt. Han fick excellent och slutade som 5:a. Sååå nära att bli placerad i sin unghundsklass.

Sedan var det dags för Veronica Forsbergs "Cider" (SEVCH RLDN RLDF RLDA Accounts Vision Of Love) som vann jaktklass tikar med excellent. Grattis Veronica och fina Cider.

Sist ut var "Peggy" (SEU(u)CH SEVCH LP1 LP2 RLDN RLDF RLDA Mountjoy Painted Peggy) som debuterade i championklass! Det var olidligt spännande då det var 16 urfina championtikar och hon domaren plockade ut 7 av dem som hon ville titta lite extra på. Sedan blev hon inte placerad men jag är så stolt över att hon var bland de 7 bästa!
Sista rundan för Camilla var i Bästa hanhundsklass med "Bilbo" men då var konkurrensen för stor och han för ung. Men vad gör det, en toppendag men en juniorvinnare som får åka till Crufts!

Stort stort tack Camilla Jannesson!
 
"Bilbo" (RLDN SE JV-14 Mountjoy Scallywag Sam)
"Peggy" (SEU(u)CH SEVCH LP1 LP2 RLDN RLDF RLDA Mountjoy Painted Peggy)
"Kino" (SEVCH Mountjoy Scurry Simon) äg. Magnhild Löfstedt.


Inga kommentarer: