söndag 19 april 2015

Ruth debuterat på lydnadsprov.

Idag var det debut på lydnadsprov för "Ruth". Uppladdningen har inte varit optimal. Men jag såg det som en kontroll av hur träningen har gått och var vi har för brister. Platsliggning 9 poäng, avdrag för ett dubbelkommando(dk) vi läggandet, min miss. 10 poäng på tandvisning. Linförighet gick hon jättebra länge. Men tyvärr var det en av de längsta fotgående jag har gjort. Det har vi inte tränat på. Så hon tröttnade på slutet och det blev en 6:a. Läggandet 7,5 på grund av ett dk vid uppsättandet. Inkallning 10:a! Ställandet 0, hon lade sig jättefint en gång till, jag hade för hårt tonfall. Apport 7:a med lite rullande och slutligen hopp med ett lite snett sättande så där blev det 9 poäng. 8:a på helheten. Totalt 138 poäng och ett 3:e pris. Jag är jättenöjd. Nu ska vi finslipa en massa saker och hoppas att det går bättre nästa gång.
"Ruth" (SEVCH RLDN RLDF RLDA Mountjoy Rebellious Ruth)



Inga kommentarer: