söndag 20 september 2015

Nybörjarprov B i Enköping.

Strålande härlig morgon, kallt i luften men en fantastiskt fin sol som värmde oss hela dagen. Bättre än så här kan man inte ha det när man ska stå ute en hel dag på ett Nybörjarprov B.
Jag hade anmält Peggy och Ruth och tyvärr började Ruth att löpa så det blev bara Peggy till start. Kino och Sadie var också anmälda, men Gunbritt blev dålig så då kom inte Sadie heller.
 Jag hade startnummer 5 och Kino och Magnhild startnummer 6. Jag tyckte nog att Peggy skötte sig bra. Men man vågar inte tro något innan domaren säger sitt vid prisutdelningen. "Kino" började i fin fart och det såg jättebra ut. Sedan blev det tyvärr strul med skyttens gevär och sedan kom de inte igång efter en lång väntan på att bössan skulle fixas. Trist när det började så bra. Men stadgan och apporterna satt perfekt. Lite mer träning av fältsöket så kommer det att bli jättebra.
Kino och Maja med hela domarteamet på Nybörjarprov A på Långtora. Fick ingen bild idag.

"Kino" (SEVCH RLDN RLDF Mountjoy Scurry Simon) och mycket nöjd Magnhild Löfstedt på Östra Cup


Det var många fina prestationer idag. Men lite stolpe ut här och där. Det gick däremot jättebra för Veronica Forsberg och hennes fina och duktiga Cider (SEVCH RLDN RLDF RLDA Accounts Vision Of Love) som blev godkända. Det blev även jag och Peggy idag. Stor glädje och härligt resultat för mig och Veronica. Tack Springer Uppland-Västmanland som hade ordnat ett jättefint prov. Tack Veronica för fina bilden.
Stolt ägare, uppfödare och förare med fantastiskt fin rosett och priser från Agria. Lite nöjd ser hon ut min underbara hund! "Peggy" (SEU(u)CH FIUCH SEVCH LP1 LP2 RLDN&F&A&M Mountjoy Painted Peggy).
 

Inga kommentarer: