tisdag 7 juni 2016

U-kullen på BPH del 1 - Gin.

I söndags den 5 Juni var det dags för U-kullen att göra sitt BPH - Beteende och Personlighetsbeskrivning Hund. Det var debut för mig att beskriva en hel kull i BPH. Förut har det varit MH. Men jag har nu tagit steget upp och övergått till ett mer modernt och ett mer nyanserat mentaltest.
Jag har varit och titta på flera BPH. Jag har själv gått med Ruth, Ragnar och Bilbo. Och jag försöker att lära mig så mycket jag kan om BPH så att det blir ett bra redskap i mitt avelsarbete.
Det var 5 anmälda från U-kullen men "Yazzie" fick ett grässtrå i tonsillen och kräktes hela natten, så hon var inte i form att gå BPH. Det blev veterinären istället.
Förutom U-kullen hade Ann-Sophie anmält lilla Amanda som var högintressant för mig att se. Då båda hennes föräldrar kommer från min uppfödning.
Allt förflöt på fint och alla klarade banan på ett bra sätt och har nu en fin rosett som bevis på att de har genomgått BPH.
 
"Gin" (Mountjoy Unclouded Unity) ägare Veronica Forsberg. Hälsning.
Promenad med främmande person.
 
Hantering.
 

Lek med eget föremål.
 
Lek med främmande person.

Matintresse.

Matintresse.
 
Överraskning halvfigur.

Hälsa på halvfiguren.

Gå förbi halvfiguren.

Skrammel.

Undersöka skrammel.

Gå förbi skrammel.

Närmande person.

Hälsa på närmande person

Hälsa på närmande person.

Hälsa på närmande person utan läskiga kläder.

Underlag.

Skott.
 
 
 

Inga kommentarer: