söndag 24 juli 2016

Gin & Bilbo vattenapportering.

Jag for iväg till Vallentuna och Veronica Forsberg för lite träning i vattenapportering. Veronica hade kameran med sig och tog några underbara bilder. Hundarna skötte sig så fint och efteråt badad vi alla tillsammans. Det var verkligen skönt i denna värme.
Jag tog med mig lilla Xaffie och hon simmade ut till mig tre gånger. Hon är så kavat vår nya lilla valp.
Efter vattenträning blev jag bjuden på mat och en underbar blåbärspaj. 
Tack Veronica för en härlig kväll och de underbara bilderna.
"Gin" (Mountjoy Unclouded Unity) ägare Veronica Forsberg.
"Gin" är så duktig simmar så fint och har så bra apportgrepp.
"Gin" och den stora truten.
 
"Bilbo" (SEU(u)CH SEVCH SE JV-14 RLDN RLDF Mountjoy Scallywag Sam)

"Bilbo"

"Bilbo" och "Gin" är halvsyskon.

"Xaffie" (Mountjoy Xweet Xaffie) 11 veckor,  simmade ut till mig i vattnet 3 gånger. Det var lite läskigt. Men hon beslöt sig för att hon kunde och det kunde hon. Simmade med fin teknik. Vad månde bliva?
"Xaffie" tar sig ofta en fundearare inann hon agerar.
Lite konstiga dessa fåglar.Första gången"Xaffie" träffar på trut och and. Men inte den sista.

Inga kommentarer: