måndag 8 augusti 2016

Bilbo vattenapportör på jaktanlagsprovet.

Bilbo startade som nummer två på vattenprovet när vi var i Norge på jaktanlagsprov. Han gjorde det så övertygande att de direkt frågade om han kunde vara deras apporhund under dagen. Han har blivit så trygg att jag direkt tackade ja. Om han inte orkade kunde jag alltid ta fram Ruth. För henne kan man lita på till 100%. Men Bilbo var ju redo så vi tog oss an jobbet med glädje.
Han fick apportera rätt många gånger. Och utan att ha sett var de kastade fågeln. För att inte spilla någon tid kastade jag en sten åt det håll fågeln låg så han fick en syn och ljudretning åt rätt håll. 
Lugnt och fint gick han i simmade direkt på fågeln, lugnt och metodiskt simmade han tillbaka om lämnade fågeln i min hand varje gång. Jag blev imponerad av hans lugn och fina avlämningar.
Bilderna har jag fått av Ann Lundin och Ann-Sophie Lindahl. Stort tack!

"Bilbo"  (SEU(u)CH SEJV-14 RLDN RLDF Mountjoy Scallywag Sam) foto: Veronica Forsberg
 





"Bilbo" - foto: Ann-Sophie Lindahl
"Bilbo" - foto Ann Lundin
Ojojoj vad han frös när sista hunden var klar och han blev blev stilla. Jag frotterade honom. lade på en handuk ett täcke och min jacka. Och efter en liten stund blev han varm. Han var mycket nöjd med dagen. Foto: Veronica Forsberg.

Inga kommentarer: