måndag 14 augusti 2017

Härlig helg1 - Del 1.

Vilken härlig helg det har varit! Det började på lördag då vi åkte på Internationell utställning i Askersund. Jag och Camilla träffades i Enköping klockan 06.00 och tog frukost. Straxt efter 08.30 var vi i Askersund och Petra Plumridge var redan där och hon sa att vi fick plats i hennes tält! Wow vi slapp sätta upp tält mm. Utan bara segla in och sätta upp hagen och in med hundarna. Lyxigt! Stort tack Petra för denna service. Straxt efter anslöt Lotta och Emma med Molle. Nu var vi alla på plats.
resten får ni läs om under bilderna. Stort tack för de fina bilderna Maria Ahlin och Petra Plumridge. 
"Sonic" (Sieger's You're My Hero) & Camilla Jannesson. Han fick Excellent och blev 2:a i juniorklass.
 
"Betty" (Cloette's Colour My Dreams) Excellent i unghundsklass.

"Betty"

 
Ojojojoj vad stolt jag är att båda dessa vackra tikar från kennel Mountjoy startar i jaktklass. "Peggy" och "Semla"

"Peggy" (SE(u)UCH FIUCH SEVCH LPI LPII RLDN&F&A&M FD1 HTMD1 Mountjoy Painted Peggy). Min underbara "Peggy" fick excellent och blev 2:a efter "Semla".

"Semla" (SEVCH NOVCH LD Startklass Mountjoy Veracious Velvet) ägare Petra Plumridge. "Semla" är verkligen på gång. Hon har fått CK på de senaste sju utställningarna! Tack Petra att jag fick visa henne.

"Tuva" (SEVCH Hi-Design's Special Edition) fick Excellent och blev 2:a i vetranklass.

"Bilbo" (SEU(u)CH SEVCH SE JV-14 RLDN RLDF Mountjoy Scallywag Sam) blev 3:a i Bästa hane!  Ojojojoj vad stolt jag är, 3:a i bästa hane.


"Molle" (SEU(u)CH Mountjoy Ticklish Timothy) ägare Lotta Hallin. Molle vann öppen klass med CK. Sedan blev han bästa hane! Sedan blev han Bäst i Rasen och fick CACIB! Stort stort stort grattis hela Team Hallin! Underbart! Jag är så glad för er skull!

"Molle" & Lotta

"Molle"




"Molle" med fina rosetterna.

Uppfödargruppen bleb bästa grupp med HP. Från vänster: "Molle" & Lotta, "Semla" & Petra, "Bilbo" & Camilla, "Peggy" & Monika.














 

Inga kommentarer: