söndag 27 augusti 2017

Nybörjarprov B & A i Strängnäs.

Två intensiva veckor har det varit. Först var det Nybörjarprov A i Strängnäs lördagen den 19 augusti. Jag startade "Peggy" & "Bilbo" och ingen blev godkänd. Lite svårt blev det, mycket fågel och jag var lite ringrostig. Vi fick inte alls till det. Veronica Forsberg startade med "Gin" och de fick inte heller till det.
På söndagen var det Nybörjarprov B på samma ställe i Strängnäs, domare var Torbjörn Augustinsson, samma som på lördagen. Och här gick det  betydligt bättre, fick lite tips av domaren dagen innan som jag direkt tog till mig. Och då lyckades jag bli godkänd med båda två!
Dagens absolut bästa prestation i Team Mountjoy var dock Petra Plumridge och "Semla". I deras absoluta debut så lyckas de bli godkända på ett mycket övertygande sätt! Stort stort grattis "Semla" och Petra!
Veronica startade "Gin" även denna dag, men det ville sig inte nu heller. Veronica debuterade sitt nya lilla stjärnskott "Eevee". Hon gick som en liten kanonkula och gjorde dagens bästa fältsök. Hon fick så fina omdömen att Veronica fällde mer än en glädjetår efteråt. De blev inte godkända för det saknas mycket i stadgan. Men i övrigt så gjorde hon ett kanonjobb. Stort grattis Veronica och "Eevee". 
Extra kul att hon är så duktig för hon är efter min uppfödning "Kino" (SEU(u)CH SEVCH NOVCH LP1 RLDN RLDF RLDA Mountjoy Scurry Simon) ägare Magnhild Löfstedt. Kino har också godkänt Nybörjarprov B.
De tre godkända hundarna från Team Mountjoy. Från vänster. "Peggy"(SE(u)UCH FIUCH SEVCH LPI LPII RLDN&F&A&M FD1 HTMD1 Mountjoy Painted Peggy), "Bilbo" (SEU(u)CH SEVCH SE JV-14 RLDN RLDF Mountjoy Scallywag Sam). Petra Plumridge med "Semla" (SEVCH NOVCH LD Startklass Mountjoy Veracious Velvet).
 
Hela Team Mountjoy & Lost'N'Found. Från vänster: "Peggy" & "Bilbo", Petra med "Semla", Veronica med "Eevee" (Lost'N'Found Eevee) & "Gin" (SEVCH RLDN Mountjoy Uncluded Unity).

"Semla" & Petra under fältarbetet.


Lycklig och stolt matte Petra med urduktiga "Semla"
Jag och "Bilbo" under fältarbetet.











Inga kommentarer: